Strona główna | Mapa serwisu



Ogień
System > Magia > Ogień

Ogień

Magią ognia posługują się czarnoksiężnicy, oraz kapłani, których bóstwa związane są ze sferą bojową czy też demoniczną.

 

SFERA BOJOWA

 

KRĄG I

 

Magiczna strzała

Rzucanie: F, G, S (szyszka lub mały woreczek)

Walka: tak.

Czas działania: teraz.

Rzucić szyszką w przeciwnika. Osoba, którą dosięgnie pocisk traci 1 PŻ(obrażenia fizyczne).

 

Rozbrojenie

Rzucanie: F, G (wskazać broń, osobę)

Walka: tak

Czas działania: teraz/10 sekund

Przeciwnik trzymający broń musi ją wypuścić i rzucić pod nogi. Następnie oczywiście może ją podnieść. W trakcie walki na paski – osoba na którą rzucono zaklęcie nie może walczyć przez 10 sekund (odlicza Opiekun), jeśli ktoś ją zaatakuje lub rzuci inny czar, to przerywa działanie rozbrojenia.

 

Wzmocnienie

Rzucanie: F, G, S (broń, albo pięść danej osoby)

Walka: nie

Czas działania: 5 minut lub do zużycia

Rzucający wzmacnia broń, albo pięści osoby, sprawiając, że pierwszy (celny! – zabranie paska życia) cios zamiast 1PŻ zabiera 2 PŻ. Można ten czar rzucić tylko raz na jedną postać w walce/akcji (można oczywiście rzucać na inne osoby).

 

Zaklęcie mocy

Rzucanie: F, G, S (wybrany przedmiot)

Walka: nie

Czas działania: stały

Zaklina jeden wybrany, posiadany przez rzucającego czar w przedmiot. Z tego przedmiotu może skorzystać inny czarodziej lub sam rzucający (ale nie kapłan czy druid). Czar w przedmiocie odporny jest na zaklęcia typu zniszczenie mocy.

 

KRĄG II

 

Ogień krwi

Rzucanie: F, G, S (czerwona szarfa na ramieniu)

Walka: tak.

Czas działania: 15 minut/do zranienia.

Pierwsza osoba, która zrani maga w walce wręcz traci 1PŻ(nie chroni odporność na magię). Kolejne rzucenie kumuluje jedynie czas.

 

Zniszczenie mocy

Rzucanie: F, G.

Walka: tak

Czas działania: teraz.

Można rzucić na innego czarodzieja. Czarodziej traci natychmiastowo 1 losowo wybrany czar. Nie działa na kapłanów i druidów.

 

Tarcza płomieni

Rzucanie: F, G, S (czerwona szarfa na ramieniu)

Walka: tak

Czas działania: 1 godzina

Rzucający otacza się tarczą chroniącą przed magią bojową. Przez okres działania czaru jest niewrażliwy na działanie magii ze sfery bojowej włącznie z efektami zaklęć ogień krwi i rozpalenie (z wyjątkiem czaru zniszczenie mocy i odbicie).

 

Ogłuszenie

Rzucanie: F, G (klepnąć osobę w plecy lub ramię)

Walka: tak

Czas działania: 5 minut/1 minuta (w walce)

Osoba poddana działaniu czaru jest ogłuszona. Nie może walczyć, ani rzucać czarów. Rzucenie na nią innego czaru, bądź próba ataku (wystarczy próba!) czy też przeszukania od razu ją budzi.

 

KRĄG III

 

Rozpalenie

Rzucanie: F, G, S (czerwona szarfa na ramieniu)

Walka: tak.

Czas działania: 10 minut/do zranienia.

Pierwsza osoba, która zrani rzucającego w walce wręcz traci 3PŻ(nie chroni odporność na magię). Kolejne rzucenie kumuluje jedynie czas.

 

Więzy

Rzucanie: F, G, S (czerwona szarfa)

Walka: tak

Czas działania: 5 minut

Wskazana osoba musi związać nadgarstki czerwoną szarfą. W walce nie może się bronić, może zaś uciekać. Nie może rzucać czarów ani czynić rytów wymagających gestów.

 

Odbicie

Rzucanie: F, G.

Walka: tak

Czas działania: teraz!

Odbija jeden rzucony czar w stronę tego, kto go rzucił. Działa jedynie na magię czarodziejską (nie na kapłanów i druidów).

 

Ognista kula

Rzucanie: F, G, S (woreczek z piaskiem)

Walka: tak

Czas działania: teraz!

Gracz rzuca woreczkiem w przeciwnika. Osoba, którą trafiona została pociskiem traci 2 PŻ i na 1 minutę jest wyłączona z walki (musi się ugasić, nie można w trakcie ugaszania jej atakować, ale można rzucić inne zaklęcia).

 

SFERA DEMONICZNA

 

KRĄG I

Głosy

Rzucanie: F

Walka: nie.

Czas działania: dopóki demony są rozmowne

Czarnoksiężnik słyszy głosy w swojej głowie, które są zbieraniną myśli i pragnień istot znajdujących się w pobliżu. Może również słyszeć istoty nadnaturalne, demony itd. (Opiekun).

 

Wykrycie magii i demonów

Rzucanie: F

Walka: nie.

Czas działania: od razu.

Wykrywa magię w otoczeniu, przedmiocie lub osobie. Wykrywa również aktywność sił demonicznych.

 

Krąg ochrony przed demonami

Rzucanie: F, G, S (wyrysować krąg i inkantować)

Walka: tak

Czas działania: dopóki rzucający jest w kręgu.

Rzucający otacza się kręgiem (nie może być w nim inna osoba), który chroni go przed wpływem magii ze sfery demonicznej, jak też sprawia, że nie demony nie mogą się do niego zbliżyć.

 

Pieczęć

Rzucanie: F, G, S (wybrany przedmiot)

Walka: nie

Czas działania: 1 godzina

Można rzucić na dowolny przedmiot niemagiczny lub magiczny (artefakt, eliksir, zwój itd.). Przez następną godzinę może z niego korzystać jedynie rzucający.

 

 

 

 

KRĄG II

Demoniczne ogniki

Rzucanie: F

Walka: Tak

Czas działania: 1 minuta.
Rzucający rozpala oczy ogniem. Osoby stojące blisko niego muszą odwrócić wzrok (w walce czynią to osoby atakujące rzucającego).

 

Demon „Krwi”

Rzucanie: F, G, S (przedmiot)

Walka: nie

Czas działania: do rozproszenia

W wybranym przez rzucającego przedmiocie zaczyna mieszkać demon. Kto pierwszy (oprócz rzucającego) dotknie owego przedmiotu ten traci 1 PŻ.

 

Demon „Lustra”

Rzucanie: F, G, S (lusterko)

Walka: nie
Czas działania: 1 godzina

Osoba, która spojrzy w lusterko zostaje opętana przez demona (o efektach decyduje Opiekun np. cały czas słyszy głosy w głowie, ma przerażające wizje, huśtawkę nastrojów).

 

Płaszcz chaosu

Rzucanie: F, G, S (płaszcz)

Walka: tak

Czas działania: 10 minut/ 3 minuty w walce

Rzucający okrywa się płaszczem i staje nieruchomo. Osoby boją się do niego podejść, nie może być atakowany wręcz (chociaż można do niego strzelać, bądź rzucać czary). Czar jest przerwany, jeśli rzucający ruszy się z miejsca, bądź rzuci inny czar).

 

 

 

 

KRĄG III

Demon „Pilnuj mnie”

Rzucanie: F, G, S (wyrysować krąg, stanąć w nim i przywoływać, amulet lub różdżka)

Walka: Nie (można wykorzystać do walki)

Czas działania: 1 godzina.

Demon przebywa w pobliżu czarnoksiężnika i jeśli zostanie zaatakowany (nie musi tracić PŻ) to rzuci się na 1 wroga odbierając mu 2PŻ i eliminując z walki na 5 minut.

 

Demon „Pożyw się”

Rzucanie: F, G, S (wyrysować krąg, stanąć w nim i przywoływać, amulet lub różdżka)

Walka: Nie (można wykorzystać do walki)

Czas działania: 1 godzina.

W przedmiot zostaje zaklęty demon, któremu można wydać rozkaz, po czym znika. Wrzuca demona do umysłu innej osoby odbierając jej 2PŻ/czar (decyzja Opiekuna ,nie może jednak zabić osoby). Osoba może nie wiedzieć, kto rzucił czar.

 

Demon „Bierz go”

Rzucanie: F, G, S (wyrysować krąg, stanąć w nim i przywoływać)

Walka: Tak

Czas działania: teraz.

Demon może uderzyć na daną osobę i ją opętać. Osoba jest szalona, ma problemy z korzystaniem ze swoich zdolności (np. do czasu wypędzenia traci możliwość rzucania czarów, decyzja Opiekuna). W walce broni się na normalnych zasadach.

 

Demoniczny krzyk

Rzucanie: F, G (rozpostarte ręce)

Walka: tak

Czas działania: teraz.

Rzucający przeraźliwie krzyczy i rozpościera ręce. Osoby które stoją naprzeciwko rzucającego w zasięgu jego rozpostartych ramion (nawet częściowo) są zmuszone do ucieczki przez 3 minuty (nie można ich wtedy atakować bądź rzucać na nie innych czarów).