Ogień Magią ognia posługują się czarnoksiężnicy, oraz kapłani, których bóstwa związane są ze sferą bojową czy też demoniczną. SFERA BOJOWA KRĄG I Magiczna strzała Rzucanie: F, G, S (szyszka lub mały woreczek) Walka: tak. Czas działania: teraz. Rzucić szyszką w przeciwnika. Osoba, którą dosięgnie pocisk traci 1 PŻ(obrażenia fizyczne). Rozbrojenie Rzucanie: F, G (wskazać broń, osobę) Walka: tak Czas działania: teraz/10 sekund Przeciwnik trzymający broń musi ją wypuścić i rzucić pod nogi. Następnie oczywiście może ją podnieść. W trakcie walki na paski – osoba na którą rzucono zaklęcie nie może walczyć przez 10 sekund (odlicza Opiekun), jeśli ktoś ją zaatakuje lub rzuci inny czar, to przerywa działanie rozbrojenia. Wzmocnienie Rzucanie: F, G, S (broń, albo pięść danej osoby) Walka: nie Czas działania: 5 minut lub do zużycia Rzucający wzmacnia broń, albo pięści osoby, sprawiając, że pierwszy (celny! – zabranie paska życia) cios zamiast 1PŻ zabiera 2 PŻ. Można ten czar rzucić tylko raz na jedną postać w walce/akcji (można oczywiście rzucać na inne osoby). Zaklęcie mocy Rzucanie: F, G, S (wybrany przedmiot) Walka: nie Czas działania: stały Zaklina jeden wybrany, posiadany przez rzucającego czar w przedmiot. Z tego przedmiotu może skorzystać inny czarodziej lub sam rzucający (ale nie kapłan czy druid). Czar w przedmiocie odporny jest na zaklęcia typu zniszczenie mocy. KRĄG II Ogień krwi Rzucanie: F, G, S (czerwona szarfa na ramieniu) Walka: tak. Czas działania: 15 minut/do zranienia. Pierwsza osoba, która zrani maga w walce wręcz traci 1PŻ(nie chroni odporność na magię). Kolejne rzucenie kumuluje jedynie czas. Zniszczenie mocy Rzucanie: F, G. Walka: tak Czas działania: teraz. Można rzucić na innego czarodzieja. Czarodziej traci natychmiastowo 1 losowo wybrany czar. Nie działa na kapłanów i druidów. Tarcza płomieni Rzucanie: F, G, S (czerwona szarfa na ramieniu) Walka: tak Czas działania: 1 godzina Rzucający otacza się tarczą chroniącą przed magią bojową. Przez okres działania czaru jest niewrażliwy na działanie magii ze sfery bojowej włącznie z efektami zaklęć ogień krwi i rozpalenie (z wyjątkiem czaru zniszczenie mocy i odbicie). Ogłuszenie Rzucanie: F, G (klepnąć osobę w plecy lub ramię) Walka: tak Czas działania: 5 minut/1 minuta (w walce) Osoba poddana działaniu czaru jest ogłuszona. Nie może walczyć, ani rzucać czarów. Rzucenie na nią innego czaru, bądź próba ataku (wystarczy próba!) czy też przeszukania od razu ją budzi. KRĄG III Rozpalenie Rzucanie: F, G, S (czerwona szarfa na ramieniu) Walka: tak. Czas działania: 10 minut/do zranienia. Pierwsza osoba, która zrani rzucającego w walce wręcz traci 3PŻ(nie chroni odporność na magię). Kolejne rzucenie kumuluje jedynie czas. Więzy Rzucanie: F, G, S (czerwona szarfa) Walka: tak Czas działania: 5 minut Wskazana osoba musi związać nadgarstki czerwoną szarfą. W walce nie może się bronić, może zaś uciekać. Nie może rzucać czarów ani czynić rytów wymagających gestów. Odbicie Rzucanie: F, G. Walka: tak Czas działania: teraz! Odbija jeden rzucony czar w stronę tego, kto go rzucił. Działa jedynie na magię czarodziejską (nie na kapłanów i druidów). Ognista kula Rzucanie: F, G, S (woreczek z piaskiem) Walka: tak Czas działania: teraz! Gracz rzuca woreczkiem w przeciwnika. Osoba, którą trafiona została pociskiem traci 2 PŻ i na 1 minutę jest wyłączona z walki (musi się ugasić, nie można w trakcie ugaszania jej atakować, ale można rzucić inne zaklęcia). SFERA DEMONICZNA KRĄG I Głosy Rzucanie: F Walka: nie. Czas działania: dopóki demony są rozmowne Czarnoksiężnik słyszy głosy w swojej głowie, które są zbieraniną myśli i pragnień istot znajdujących się w pobliżu. Może również słyszeć istoty nadnaturalne, demony itd. (Opiekun). Wykrycie magii i demonów Rzucanie: F Walka: nie. Czas działania: od razu. Wykrywa magię w otoczeniu, przedmiocie lub osobie. Wykrywa również aktywność sił demonicznych. Krąg ochrony przed demonami Rzucanie: F, G, S (wyrysować krąg i inkantować) Walka: tak Czas działania: dopóki rzucający jest w kręgu. Rzucający otacza się kręgiem (nie może być w nim inna osoba), który chroni go przed wpływem magii ze sfery demonicznej, jak też sprawia, że nie demony nie mogą się do niego zbliżyć. Pieczęć Rzucanie: F, G, S (wybrany przedmiot) Walka: nie Czas działania: 1 godzina Można rzucić na dowolny przedmiot niemagiczny lub magiczny (artefakt, eliksir, zwój itd.). Przez następną godzinę może z niego korzystać jedynie rzucający. KRĄG II Demoniczne ogniki Rzucanie: F Walka: Tak Czas działania: 1 minuta. Rzucający rozpala oczy ogniem. Osoby stojące blisko niego muszą odwrócić wzrok (w walce czynią to osoby atakujące rzucającego). Demon „Krwi” Rzucanie: F, G, S (przedmiot) Walka: nie Czas działania: do rozproszenia W wybranym przez rzucającego przedmiocie zaczyna mieszkać demon. Kto pierwszy (oprócz rzucającego) dotknie owego przedmiotu ten traci 1 PŻ. Demon „Lustra” Rzucanie: F, G, S (lusterko) Walka: nie Czas działania: 1 godzina Osoba, która spojrzy w lusterko zostaje opętana przez demona (o efektach decyduje Opiekun np. cały czas słyszy głosy w głowie, ma przerażające wizje, huśtawkę nastrojów). Płaszcz chaosu Rzucanie: F, G, S (płaszcz) Walka: tak Czas działania: 10 minut/ 3 minuty w walce Rzucający okrywa się płaszczem i staje nieruchomo. Osoby boją się do niego podejść, nie może być atakowany wręcz (chociaż można do niego strzelać, bądź rzucać czary). Czar jest przerwany, jeśli rzucający ruszy się z miejsca, bądź rzuci inny czar). KRĄG III Demon „Pilnuj mnie” Rzucanie: F, G, S (wyrysować krąg, stanąć w nim i przywoływać, amulet lub różdżka) Walka: Nie (można wykorzystać do walki) Czas działania: 1 godzina. Demon przebywa w pobliżu czarnoksiężnika i jeśli zostanie zaatakowany (nie musi tracić PŻ) to rzuci się na 1 wroga odbierając mu 2PŻ i eliminując z walki na 5 minut. Demon „Pożyw się” Rzucanie: F, G, S (wyrysować krąg, stanąć w nim i przywoływać, amulet lub różdżka) Walka: Nie (można wykorzystać do walki) Czas działania: 1 godzina. W przedmiot zostaje zaklęty demon, któremu można wydać rozkaz, po czym znika. Wrzuca demona do umysłu innej osoby odbierając jej 2PŻ/czar (decyzja Opiekuna ,nie może jednak zabić osoby). Osoba może nie wiedzieć, kto rzucił czar. Demon „Bierz go” Rzucanie: F, G, S (wyrysować krąg, stanąć w nim i przywoływać) Walka: Tak Czas działania: teraz. Demon może uderzyć na daną osobę i ją opętać. Osoba jest szalona, ma problemy z korzystaniem ze swoich zdolności (np. do czasu wypędzenia traci możliwość rzucania czarów, decyzja Opiekuna). W walce broni się na normalnych zasadach. Demoniczny krzyk Rzucanie: F, G (rozpostarte ręce) Walka: tak Czas działania: teraz. Rzucający przeraźliwie krzyczy i rozpościera ręce. Osoby które stoją naprzeciwko rzucającego w zasięgu jego rozpostartych ramion (nawet częściowo) są zmuszone do ucieczki przez 3 minuty (nie można ich wtedy atakować bądź rzucać na nie innych czarów). |