Strona główna | Mapa serwisu



Rasy
System > Tworzenie postaci > Rasy

Wybór rasy, chociaż tak naprawdę mało wnosi do mechaniki, ma przeogromny wpływ na postać. Bo tutaj mości Gracze kończą się współczynniki, a zaczynają problemy w stylu "jak dobrze zagrać elfa"?. W obecnym świecie dominującą rolę odgrywają trzy rasy: ludzie, elfy i krasnoludy; i to właśnie w ich przedstawiciela możesz wcielić się Ty, drogi Graczu. Niech Cię nie zdziwi fakt, że w czasie wędrówek natkniesz się na nizołka, orka, goblina, trolla czy jakieś inne paskudztwo, bo jakkowoż rasy te zamieszkują Athanor to nie są one liczne i widuje się je nadzwyczaj rzadko.

LUDZIE
Koszt PP:0
Bonusy:
brak

Ludzie są najliczniejszą rasą zamieszkującą Athanor. Ich cywilizacja w pewnym sensie przypomina ziemską ludzkość starożytności oraz wieków średnich. Istnieje wiele plemion ludzkich, w większości są to organizmy państwowe z suwerenem w postaci wodza, króla, księcia czy hrabiny na czele lub też demokracje plemienne zarządzane przez wiec. Żywot poszukiwacza przygód przyciąga możliwością wyrwania się z kajdan społeczeństwa, a przy okazji zarobienia pokaźnej ilości gotówki. Człowiek jaki jest każdy widzi.


ELFY
Koszt PP:2, wymagany makijaż i charakteryzacja

Bonusy
odporność na efekty umysłowe zaklęć
elficcy magowie zaczynają grę z dodatkowym czarem

ELFY ŚWIATŁA

Elfy światła są rodem, który spotyka się obecnie bardzo rzadko. Kroniki powiadają, że są to elfy o najczystszej krwi i właśnie z tego plemiona wywodzili się słynni elfi władcy. Przepełnieni dumą wynikającą ze swojego dziedzictwa czasami inne rasy uważają za twory gorsze od nich. Wyjątkową niechęcią darzą Elfy Cienia i krasnoludów, gdyż uważają ich za najgorsze twory Natury. Ich stroje są bogato zdobione, ponadto umiłowali noszenie złotej biżuterii. Twarze ich przepełnione są światłem i radością. Związani są nierozerwalną więzią z morzem, stąd stylistyka ich ozdób. Są najbardziej długowieczni ze wszystkich elfów, co sprawia, że do spraw tego świata żywią duży dystans. Wierzą w siły ukryte w kosmosie, stąd nie wyznają bezpośrednio Tytanów czczonych przez inne rasy. W Królestwie Njali nie ma stałego siedliska Elfów Światła. Powiada się, że ci którzy wędrują drogami królestwa są przybyszami zza wielkiego morza.

ELFY LASU

Lud zamieszkujący Wielką Knieję zwany jest przez mieszkańców Królestwa Njali elfami lasu. Są to elfy, które po upadku elfich władców osiedlili się na terenie królestwa. Są przyjaźnie nastawieni do innych ras, o ile nie mieszają się do spraw elfów. Lubią dobrą zabawę, muzykę, poezję i wszelkie inne przejawy artyzmu. Bardzo wysoko cenią sobie swoją neutralność - nie angażują się w konflikty polityczne i spory pomiędzy innymi rasami. Mają własne szkoły magii, gdzie kształcą się uzdrowiciele oraz skaldowie. Zdarza się, że oddają cześć Tytanom, chociaż używają w stosunku do nich innych imion niż ludzie.


ELFY CIENIA

Powiada się, że elfów cienia otacza aura grozy i tajemniczości. To lud, który na własny sposób pielęgnuje ideały wyznawane przez elfów. Są oddani zabawie, lubieżnym przyjemnościom oraz poznawaniu tajemnic tego świata. Odziewają się częstokroć w czerń, a ich ozdoby wykonane są z księżycowego metalu - srebra. Są bardzo nieufne wobec innych ras, szczególnie w obec swoich elfich braci Światła i Lasu. Są dosyć wrażliwe na światło słoneczne, gdyż ich domeną są mroki nocy. Ich styl bycia cechuje daleko posunięty pesymizm spowodowany wielowiekowymi represjami stosowanymi wobec nich przez władców Królestwa Njali. Obecnie Elfy CIenia nie są już prześladowane, jednakże ich widok dla mieszkańców królestwa nie należy do pożądanych, zwłaszcza wśród kapłanów Piątego Świętego Żywiołu. Nie ma stałych osad elfów cienia w Królestwie Njali. Chodzą plotki, że elfy cienia mają własne szkoły magii, nie zdarzyło się bowiem, żeby ktoś z ich ludu wstąpił do ludzkiej szkoły, a przecież istnieją zapiski mówiące o magach wśród Elfów Cienia, ba powiadają, że każdy z nich odbarzony jest pewnymi umiejętnościami magicznymi.


KRASNOLUDY
Koszt PP:1, wymagana charakteryzacja
Bonusy
dodatkowy pasek życia


KRASNOLUDY GÓRSKIE

Krasnoludy Górskie zamieszkują rejony Gór Wysokich. Ich wielkie miasta są symbolem potęgi krasnoludzkiego rodu. Z wyglądu są krępe, mocno owłosione, a na ich twarzy widnieje zmęczenie będące wynikiem przebywania w surowym klimacie. Ich społeczeństwo opiera się na silnej władzy centralnej - jest nią Rada Starszych, która istnieje w każdym krasnoludzkim mieście. Są nieufne wobec elfów wszelkiej maści. Uważają, że zajmują się rzeczami niepotrzebnymi, a ich natura jest zdradziecka i nieprzywidywalna. Krasnoludy górskie są prostolinijne, zawsze mówią to co myślą, często wywołując tym niesmak u ludzi dworu. Rzadko spotyka się krasnoludzkich magów - uważają magię za czyn niegodny z naturą, za manipulację siłami, którymi manipulować nie należy. Wyznają głównie Lithosa - Pana Gór, bądź też oddają część wszystkim żywiołom i Tytanom. Krasnoludzkie miasta, chociaż niezależne związane są często sojuszem militarnym z Królestwem Njali i w razie wojny każdy krasnolud górski chwyci za topór.


KRASNOLUDY NIZINNE

Krasnoludy nizinne są odłamem krasnoludów górskich, który zdecydował się zamieszkać w Królestwie Njali. Są nieco wyższe niż ich górscy krewniacy, a ich brody krótsze, często przystrzyżone ma modę ludzką, co jest powodem licznych żartów ich górskich krewniaków. Krasnoludy nizinne upodobały sobie ozdoby i świecidełka. Jest to lud niezwykle zręcznych rzemieślników. Po krasnoludach górskich został im bezpośredni styl bycia oraz specyficzne poczucie humoru. Są raczej domatorami, niechętnie się przemieszczają. Zaprzyjaźniły się z ludźmi, a niechęć do elfów nie jest u nich tak wielka. W stosunku do swoich górskich krewniaków zachowują się przyjacielsko, chociaż zdarza się, że uważają ich za mniej cywilizowanych. Istnieje wiele wiosek i miasteczek w Królestwie Njali zamieszkanych jedynie przez krasnoludów nizinnych. Oddają cześć Tytanom, i zdarza się (chociaż rzadko), że szkolą się w magii.