Strona główna | Mapa serwisu



Imperium i Galowie
System > Świat gry > Imperium i Galowie

WPROWADZENIE

Fragment pamiętnika Awicenny, lekarza i alchemika z dalekiej Djerbe

Cała Galia została podbita...Cała? Powiada się, że istnieje na południu mała osada, która ciągle stawia opór najeźdzcy. Wiedz, drogi Czytelniku, że Dawne Ziemie wpadły w ręce Imperium, potężnego sojuszu Ludzi Zachodu, których dokonania cywilizacyjne mogą mierzyć się jedynie z Królestwem Njali. Historycy tych ziem piszą, że panował tu ongiś zły kniaź During, który zbrojnie został pokonany przez plemię wikingów. Tak też władza wpadła w ich ręce, lecz nie zdążyli się nią nacieszyć zbyt długo. W kilka lat po obaleniu Duringa (i rządach wikingów, jak się okazało – równie uciążliwych) przybyły na Dawne Ziemie legiony z Imperium i zmusiły wikingów do wycofania się do ich zimowych siedzib. A gdy zabrakło silnych i dzielnych wojów północy, klany chociaż chwilowo zjednoczone pod rządami kobiety-Jarla, poniosły w bitwie z legionami sromotną klęskę. Siła klanów została złamana podwójnie, gdyż w obronie Czarnej Puszczy poległ Arcydruid, a ci z druidów, którzy przeżyli, po dziś dzień rozproszeni ukrywają się po lasach, bojąc się o własne życie.

W miejscu gdzie stał zamek Duringa, wzniesiono fort i osadzono w nim Gubernatora, namiestnika mianowanego przez Senat, mającego odtąd pieczę nad tymi ziemiami. Powiadają, że zaprowadza on pokój, którego ceną są podatki, wysyłane drogą morską do Imperium. Gubernator wydał również edykt zabraniający Druidom publicznego nauczania, a także zbierania się w świętych dla nich miejscach. Mapy tych terenów mówią, że w pobliżu siedziby Gubernatora znajdują się Studnie Borvo, święte miejsce druidów, zamieszkane (ponoć) przez duchy żywiołów. Oczywiście jeśli zajrzy się do sprawozdań i kronik cesarskich to informacje o druidach i ich wierzeniach będą zaraz obok słów „zabobon”, „przesąd” i „wstecznictwo”, jako że w Imperium uznaje się jedynie wiarę w Dwunastkę bogów i bogiń, oraz nauki kapłanów (których hierarchia i tytuły, powiadam wam, bardziej pokręcona jest od świdrowatych pukli włosów zdobiących twarze kupców handlujących olejem skalnym). Wiem też, że w pobliżu siedziby Gubernatora znajduje się osada, o której pisałem już wcześniej, a która z niewyjaśnionych powodów ostała się niewzruszona. Mówi się, że mieszka w niej potężny Druid, którego czary chronią mieszkańców wioski. Jednakże pomimo tych czarów, barbarzyńcy nie atakują Gubernatora, bo cóż im to przyjdzie, jeśli go usuną wraz z jego świtą, jak Senat gotów przysłać ponownie swoje legiony, co ogniem i mieczem zrównają z ziemią, nie tylko osadę, ale i święte miejsca. Lecz pamiętajmy, że barbarzyńcy pozbawieni swych sanktuariów stają się gniewni, bo boją się swych bogów i jak wieść niesie, tego, żeby niebo nie spadło im na głowy! Mam nadzieję, że ktoś na szlaku pomoże uczonemu i ochroni go przed przedwczesną i przypadkową śmiercią. I może pomoże rozwikłać kilka moich problemów, w tym jeden istotny, że osada do której zmierzam nie jest zaznaczona na mapie. Mam również nadzieję, że Gubernator będzie przychylny człowiekowi nauki z dalekich krain i naprowadzi mnie gdzie się owa osada znajduje. A może i właśnie znajdą się jakieś osobowości na szlaku, które pomogą mi w moim zadaniu, a ponadto umilą mi czas spędzony na obczyźnie. Wszakże dobry lekarz zawsze jest w cenie!

GARŚĆ ZASAD

Walka

Walka na larpie toczyć się będzie w systemie paskowym. Każda postać zaczyna grę z 5 PŻ (w tym 2 czerwone paski "rezerwy" oznaczające, że postać jest ranna, oraz 3 zwykłe paski żywotności). Można wykupić dodatkowe PŻ, płacąc za nie punktami postaci. W trakcie walki oczywiście obowiązują ogólnie przyjęte zasady LARP-owego savoir vivre.

Tworzenie postaci

 

Chętnie przyjmujemy zgłoszenia drużynowe (drużyna - max 4 osoby). Proponujemy 4 drużyny do zagrania: Imperium, Barbarzyńcy i Dwie drużyny podróżników (na razie wszystkie miejsca są wolne, więc kto pierwszy ten lepszy!). Oprócz tego na grze pojawią się, tradycyjnie NPCi. Chętnych na larpa uprzejmie prosimy o nadesłanie maila z propozycją zagranej postaci oraz jej krótkim opisem. W kwestii mechaniki, proszę postępowac zgodnie z zasadami tworzenia postaci w Athanorze (tj. proszę wydać 10 PP na utworzenie postaci, odpowiednio rozpisać punkty i wysłać). Jeśli ktoś chciałby zagrać postać o profesji nieuwzględnionej w opisie, to proszę zaznaczyć to w mailu. Kontakt mailowy: athanor_larp@o2.pl